3
Porsche 911 (996)
W 1998 roku zaprezentowano całkowicie nową konstrukcję Porsche 911 typ 996, mającą całkowicie zastąpić dotychczaowe modele ciągle modernizowanego auta, konstrukcyjnie pochodzącego z lat sześćdziesiątych. Nadwozie o obłych kształtach przypomina jednak, że nadal mamy do czynienia z modelem 911. Najbardziej krytykowany był za kształt przednich reflektorów, zintegrowanych z mniejszymi lampami, odbiegających od tradycyjnych okrągłych lub owalnych, znanych z dotychczasowych modeli. Podstawowe modele Carrera i Carrera 4 otrzymały całkowicie nowy, chłodzony cieczą silnik sześciocylindrowy, nadal w układzie bokser, nadal umieszczony z tyłu, o pojemności 3.4 l i mocy 300 KM (w wersjach S 320 KM). Wersję turbo (czteronapędowa) zaprezentowano we wrześniu 1999 roku. Osiągała ona moc 420 KM w wersji Turbo i 450 KM w wersji Turbo S. W ofercie znalazły się również dwa tylnonapędowe modele wyczynowe. Pierwszy z nich to 911 GT3 z silnikiem 3.6 l i mocy 381 KM a drugi to 911 GT2 z turbodoładowanym silnikiem o mocy 462 KM. Oba modele wyposażone były wyłącznie w sześciobiegowe skrzynie manualne. Model 996 otrzymał jeszcze bardziej opływowe nadwozie, nowy charakterystyczny przód (przednie lampy) zespolone razem z kierunkowskazami, wzmocnione silniki, lepsze hamulce i jeszcze bardziej udoskonalony napęd na 4 koła, który został po raz pierwszy użyty w modelu Turbo poprzedniej generacji a mianowicie 993.
Tagi:
samochód